"Strul vid incheckningen "
2
Average
Reviewed Monday 12 Aug 2019
Jag hade bokat och betalat 2 nätter i stuga via Eckerölinjen i förväg men när vi kom fram till Gröna uddens camping så fanns det ingen stuga åt oss. Jag fick själv fråga vad vi gör åt detta då den stackars stressade sommarjobbaren i receptionen inte sa något. Han ringde sin chef och dennes lösning var att vi kunde få en stuga en natt och en annan stuga en annan natt, men det ville inte vi gå med på. De vill då erbjuda rum på deras hotell på andra sidan stan men vi var inte intresserade av det heller då vi noga valt ut Gröna udden från beskrivningarna att det var nära centrum och hade stranden intill. Hotellet ligger mitt i ett villaområde mycket längre ifrån både bad och Mariehamns centrum.
Vi stod på oss och efter långa diskussioner samt bra hjälp från Eckerölinjens bokning så fick vi en stuga två nätter (så skulle de ta problemen med en annan gäst dagen efter). Vi fick inte någon kompensation alls och inte ens en ursäkt för att det blivit fel. Bara en förklaring att de hade nytt bokningsystem som orsakat felet.
Hade jag vetat vad som väntade oss så hade jag istället bett att få avboka alltihop och själv fixat nytt boende. Sängarna knakade och var obekväma. I köksskåpen fanns det glas med sprickor och kaffebryggarens sladd var tejpad så den vågade vi inte använda. I kylskåpet var ena glasskivan smutsig med någon etikett som fastnat på undersidan. Duscharna hade svartmögel på väggarna. Toaletterna och duschutrymmen verkade enbart städas på morgonen så på kvällen var det fullt med gräs och smuts efter andra.. Det fanns heller ingen skrapa elller trasa så att man själv kunnat göra rent efter sig. Hit kommer vi inte tillbaka.
2
Overall opinion
1
Service
4
Standard of accommodation
2
Facilities (kitchen, shower etc)
4
Cleaning
2
Value for money
Gröna Uddens Camping responded to this review
(Monday 2 sep 2019):
Tack för din feedback. Det är bara att konstatera att vi gjorde ett mänskligt fel i receptionen vid er ankomst. Stugan fanns bokad för er, men receptionisten missade det. Våra stugor är identiska, så man behöver aldrig byta stuga efter en natt – här måste det ha blivit något missförstånd. Däremot ville vi se till att ni skulle få en stuga så snabbt som möjligt, vilket ni sedan också fick. Vi beklagar verkligen att vi misslyckades med vår målsättning om nöjda gäster och vill gärna kompensera er för det inträffade. Ni är välkomna att höra av er till oss, så kan vi diskutera vidare.
Med vänlig hälsning, Gröna Udden